Gamtos ir tikslieji mokslai

  • I. Stulpinienė: Gamtamokslis ir HP
    Savaitraštis „Dialogas“ citavo R.Navicką: „…egzaminus geriausiai išlaiko loginio mąstymo turėtojai. Tačiau juk yra ir kitokių mąstymų. Kaip turėčiau jaustis aš, tarkim, meninio mąstymo turėtojas, sudėjęs milžiniškas pastangas, kad perkopčiau loginio mąstymo reikalaujančius egzaminus, bet atsidūręs skaičiuotės uodegoje? <…> Visi susižavėję kalba, pavyzdžiui, apie garsius dizainerius, bet niekas jų neklausia, kaip jie išlaikė matematikos egzaminą.Visuotinis loginio mąstymo turėtojų garbinimas – kitų žeminimas. <…> Mąstymo ypatumų nepaisymas prisideda prie asmenybių žūties“ [paryškino I.S.]. Skaityti daugiau…

 

  • R. Petronienė: Vertybinės nuostatos ugdant verslumą
    Esu ekonomikos mokytoja, todėl nuolat susiduriu su verslumo ugdymo aktualijomis. Šiuo metu apie tai labai daug kalbama, verslumo seminaruose dalyvauja įvairių dalykų mokytojai, verslumas akcentuojamas ir atnaujintose ugdymo programose. Galbūt tai susiję su ekonomikos nuosmukiu, o galbūt pagaliau išties suvokta, kad verslūs žmonės imasi atsakomybės, kuria verslą, o tuo pačiu kuria darbo vietas, moka mokesčius… Jau senai ekonomistai pripažįsta, kad viena iš skurstančių šalių problemų – verslo nebuvimas, taigi ir verslių žmonių (o gal sąlygų jiems pasireikšti?) stoka. Skaityti daugiau…

 

  • I. Stulpinienė: Fizikos auklėjamasis potencialas
    Netolimoje ateityje mokytoju iš pašaukimo vadins ne tą, kuris turi labai daug enciklopedinio pobūdžio žinių – technologiniai pasiekimai jau dabar leidžia formalias žinias „turėti po ranka“. Tikru mokytoju vadins tą, kuris mokys vaikus iš neaprėpiamos žinių lavinos atpažinti, atsirinkti ir kūrybiškai naudoti pačias svarbiausias – jis puikiai suvoks, kurios žinios žmogui yra svarbiausios! Skaityti daugiau…