Refleksijos iš susitikimo Kaune

REFLEKSIJOS iš Kauno vaikų darželio „Medutis“
darbuotojų susitikimo su TATJANA MURNINA

2015 m. gruodžio 12 d. mūsų darželyje lankėsi garbingi svečiai. Iš Klaipėdos atvažiavo Lietuvos Humanistinės pedagogikos asociacijos pirmininkė Marina Korinevskaja. Ji atvežė nuostabią, šiltą, be galo mylinčią vaikus, kūrybingą moterį, ikimokyklinio ugdymo pedagogę Tatjaną Murniną, kuriai Tarptautinis Humanistinės pedagogikos centras suteikė Humaniško Mokytojo vardą. Gera, kai yra iš kur pasisemti tos dvasios pilnatvės, grožio, gėrio ir meilės.

Labai laukiau šio susitikimo ir džiaugiausi, kad „Medučio“ auklėtojos galės prisiliesti prie Humanistinės pedagogikos praktinės dalies. Juk teorijos klausytis, skaityti, ją suprasti yra viena, bet pritaikyti praktikoje yra visai kas kita, dažnai tai būna labai sunku. Stebėdama Tatjaną ir tai, kaip ji kalba apie vaikus, ką trokšta jiems perduoti, kokius užsiėmimus kuria, kokiomis vertybėmis vadovaujasi, kaip žvelgia į kiekvieną žmogų, su kokia meile ir šiluma bendrauja, tarsi mačiau jos mokytoją Šalvą Amonašvilį. Ir buvo be galo gera matyti, kad mokinys taip gerai atstovauja savo mokytoją, kuris tikrai drąsiai gali didžiuotis tokiais savo mokiniais. Mane labai palietė, kad, nepaisant ilgų metų, praleistų dirbant su vaikais, Tatjana nejaučia susierzinimo, nuovargio, priešingai, ji veržiasi, trokšta dirbti su vaikais, ji spinduliuoja kuriančiąją kantrybę, ji nori dalintis savo patirtimi su kitais ir daro tai labai nuoširdžiai. Labai esu dėkinga Lietuvos Humanistinės pedagogikos pirmininkei Marinai Korinevskajai už tai, kad atvežė į mūsų darželį šią pedagogę, šį perlą, spinduliuojantį meilę, gerumą, kūrybiškumą, paprastumą ir atsidavimą vaikui.

Prisipildėme be galo daug gerų emocijų, meilės, bendravimo. Juk pas vaikus einame su savo vidumi, su savo vidiniu pasauliu, ir nuo to, koks jis bus, priklausys ir vaiko vidinis pasaulis. Darželio direktorė Evelina Liorentienė

Buvo įdomu ir laikas prabėgo labai greitai. Tatjana – labai įdomus, šiltas, kūrybingas žmogus. Džiugu, kad jau tiek metu dirba su vaikais ir atsiduoda humanistinės pedagogikos veiklai. Smagu, kad ji parodė daug praktinių užsiėmimų, perteikė praktinę darbo patirtį, metodus. Jos beklausant, aš pati mintyse keliavau toje kelionėje į gerosios fėjos šalį ir lietaus lašelių kelionėje traukiniu, jaučiausi taip, lyg dalyvaučiau jos užsiėmime gyvai. Taip pat buvo pateikta pavyzdžių, kaip galima spręsti vaikų problemas, jas neįvardijant tiesiogiai, o apžaidžiant sukurtoje pasakoje. Meistriškumo pamokos metu supratau, kad pedagogui reikia turėti daug fantazijos, kūrybiškumo, atsidavimo savo darbui, o svarbiausia – didelę ir nuoširdžią meilę vaikams. Kad tobulėjimui nėra ribų. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę sudalyvauti Tatjanos pamokoje, ji tikrai palietė mano širdelę. Būtų smagu sudalyvauti jos užsiėmime su vaikais, jei būtų galimybė. Apibendindama galiu pasakyti tokiais gražiais žodžiais: „Humanistinė pedagogika – tai kelias į vaiko širdį.“ Neringa

Tatjana Murina – nuostabi, šiluma bei gerumu spinduliuojanti pedagogė. Ji labai nuoširdžiai pasidalino visomis savo sukauptomis žiniomis bei patirtimi. Seminaras labai patiko ir įkvėpė, leido pajusti, koks gali būti požiūris į vaiko pasaulėjautą ir pasaulėžiūrą. Manau,  T. Murina yra tobulas Humanistinės pedagogikos pavyzdys, Pedagogas iš didžios raidės. Ačiū T. Murinai už kelionę, į kurią pasiėmė kartu.  Vilma

Šis seminaras buvo kupinas kažkokių stebuklų, pradedant nuo to, kad buvo stebuklingas žmogus, baigiant tuo, kokius stebuklus tas žmogus kuria. Aš girdėjau žodžius, mačiau pavyzdžius, bet labiausiai jaučiau. Nors ir nesuprantu rusų kalbos, bet buvo toks jausmas, kad nereikėjo nieko versti, užteko stebėti ir jausti kiekvieną žodį, kiekvieną žvilgsnį. Man labai patiko, buvo šiltas ir malonus bendravimas. Malvina

Šeštadienio popietę darželyje „Medutis“ lankėsi Marina Korinevskaja ir Tatjana Murnina, ir dalinosi žiniomis apie vaikų visybinį ugdymą. Buvau sužavėta jų kūrybiškumu, entuziazmu ir idėjomis. Labai vertingas susitikimas. Patyriau tai, ką patiria vaikai Tatjanos pamokėlėse. Buvau įtraukta į pasakas, mokymosi procesą, jutau rūpestingumą ir atjautą, meilę. Seminaro metu Tatjana pasidalino ir konkrečiais patarimais, veiklų galimybėmis bei perteikė vaikams skirtų pamokėlių struktūrą, bei tai, kas nematoma akimis, bet jaučiama širdimi. Suteikė pasitikėjimo vadovautis nuojauta, kūrybiškumu, išlaisvinti idėjas. Labai patiko pateikta pamokėlių vaikams struktūra: per pasaką prieiti prie vertybinio vaikučio ugdymo, įtraukiant visą spektrą priemonių (judesys, piešimas, lipdymas, veikla gamtoje, mąstymas/interpretacija, diskusija ir pan.), padedančių atskleisti bei įsisavinti temas, atskleisti vaikų jau esamus vidinius gebėjimus, galias, prigimtį, bei ugdytis per naujus patyrimus.  Labai džiaugiuosi, kad teko susipažinti su šiomis moterimis ir esu dėkinga, kad skyrė mums laiko, pasidalino neįkainojama išmintimi, patyriminio, visuminio ugdymo žiniomis, praktiniais patarimais bei savo ilgamete patirtimi, kūriniais. Nuoširdžiai, Dovilė